Μη επανδρωμένα αεροσκάφη: μεταρρύθμιση της ενωσιακής αεροπορικής ασφάλειας



Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, ή αλλιώς drones, αντιπροσωπεύουν έναν ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα της αεροπορίας, με μεγάλες δυνατότητες για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ΕΕ εργάζεται επί κανονισμού για την ασφαλή ένταξη των τηλεκατευθυνόμενων μη επανδρωμένων αεροσκαφών στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο.

Με τον προτεινόμενο κανονισμό επιδιώκεται η θέσπιση κοινών κανόνων ασφάλειας για την πολιτική αεροπορία, καθώς και νέα εντολή για τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας(EASA). Θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο από το 2008 νομοθετικό πλαίσιο.

Τον Δεκέμβριο του 2016, το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθόρισε τη θέση του επί του «κανονισμού EASA». Επί του παρόντος, διαπραγματεύεται τους προτεινόμενους κανόνες με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο πλαίσιο της συνήθους νομοθετικής διαδικασίας. Όσον αφορά τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, τα δύο θεσμικά όργανα συζητούν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, όπως ένα ψηφιακό εθνικό σύστημα καταχώρισης, που θα εναρμονίζεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Αυτά τα μέτρα βασίζονται σε πρόταση που υπέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Δεκέμβριο του 2015, στο πλαίσιο της Στρατηγικής Αερομεταφορών για την Ευρώπη. Στόχος της είναι να διασφαλιστεί ότι το κανονιστικό πλαίσιο για τις αερομεταφορές στην ΕΕ είναι έτοιμο για τις προκλήσεις που αναμένονται μετά το 2020.

Γιατί είναι απαραίτητο;

Μολονότι ορισμένα drones είναι εξίσου βαριά και γρήγορα με ένα αεροπλάνο, κάποια μπορούν επίσης να έχουν μορφή πολύ μικρών ηλεκτρικών «παιχνιδιών»,τα οποία είναι ευρέως διαθέσιμα στους καταναλωτές.

Είναι τα μικρότερα drones που δημιουργούν κανονιστικά προβλήματα για την ΕΕ, της οποίας οι αρμοδιότητες περιορίζονται στα μη επανδρωμένα αεροσκάφη άνω των 150 kg.

Τα ελαφρύτερα drones υπόκεινται σε διαφορετικούς και κατακερματισμένους εθνικούς κανόνες ασφάλειας ανά την ΕΕ. Επιπλέον, βασικές διασφαλίσεις δεν εφαρμόζονται συνεκτικά.

Απαιτείται επίσης μεταρρύθμιση των σημερινών κανόνων, καθώς η εναέρια κυκλοφορία στην ΕΕ αναμένεται να αυξηθεί κατά 50% τα επόμενα 20 έτη.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει ότι έως το 2035, ο ευρωπαϊκός κλάδος των μη επανδρωμένων αεροσκαφών:
  • θα απασχολεί άμεσα πάνω από 100.000 άτομα
  • θα έχει οικονομικό αντίκτυπο άνω των 10 δισ. ευρώ ανά έτος, κυρίως στον τομέα των υπηρεσιών

Καθώς η χρήση των μη επανδρωμένων αεροσκαφών εξαπλώνεται, θα αυξάνεται και η ανάγκη εξισορρόπησης των πλεονεκτημάτων και των προκλήσεων που αυτά επιφέρουν. Για παράδειγμα, το μη επανδρωμένο αεροσκάφος επιφέρει επιπρόσθετα οφέλη όταν χρησιμοποιείται για τη συλλογή και την ερμηνεία δεδομένων σε διάφορους τομείς της οικονομίας. Εντούτοις, τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα σε θέματα προστασίας δεδομένων, ιδιωτικού βίου, θορύβου και εκπομπών CO2.

Αναλυτικά

Ο προτεινόμενος κανονισμός περί κοινών κανόνων στην ενωσιακή πολιτική αεροπορία θα παρέχει τις βασικές αρχές διαφύλαξης της ασφάλειας, της προστασίας και του ιδιωτικού βίου. Όσον αφορά την παραγωγή και τη χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών, θα επιφέρει ασφάλεια δικαίου σε μια βιομηχανία που περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και νεοφυών επιχειρήσεων. Σε αυτό το πνεύμα, ο κανονισμός θα εξαλείψει κανόνες που θα μπορούσαν να εμποδίσουν την επιχειρηματικότητα.

Νέα πανενωσιακά μέτρα θα εισάγουν μια προσέγγιση της ασφάλειας βάσει κινδύνων και επιδόσεων. Θα μειώσουν τη γραφειοκρατία και θα ευνοήσουν την καινοτομία. Θα προσδιορίζουν επίσης τους διαφορετικούς κινδύνους που εγκυμονούν οι διάφοροι τομείς της πολιτικής αεροπορίας. Για παράδειγμα, τα ελικόπτερα ή τα ελαφρά αθλητικά αεροσκάφη θα υπόκεινται σε απλούστερες και φθηνότερες διαδικασίες έγκρισης από αυτές που εφαρμόζονται στα εμπορικά αεροσκάφη.

Με την εν λόγω νομοθετική πρωτοβουλία δημιουργείται επίσης ένα πλαίσιο συγκέντρωσης και κοινοχρησίας τεχνικών πόρων μεταξύ των εθνικών αρχών και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας.

Ο επόμενος γύρος των διαπραγματεύσεων μεταξύ του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έχει προγραμματιστεί για τις 29 Νοεμβρίου 2017.

Χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών: Συστάσεις του EASA


Τι να κάνετε:
  • Να έχετε ανά πάσα στιγμή το μη επανδρωμένο αεροσκάφος εντός ορατού πεδίου
  • Σχεδιάστε την πτήση και επιλέξτε έναν χώρο χωρίς εμπόδια
  • Λάβετε έγκριση αν επιθυμείτε να χρησιμοποιήσετε το μη επανδρωμένο αεροσκάφος σας για αμειβόμενη εργασία
  • Διαβάστε προσεκτικά τις οδηγίες του κατασκευαστή

Τι να μην κάνετε:
  • Μην πραγματοποιείτε πτήση κατά τρόπο που θέτει οποιονδήποτε σε κίνδυνο
  • Μην πραγματοποιείτε πτήση πάνω από ανθρώπους, περιουσίες ή οχήματα ή σε απόσταση μικρότερη των 50 μέτρων από αυτά
  • Μην πραγματοποιείτε πτήση σε ύψος μεγαλύτερο από 150 μέτρα από το έδαφος
  • Παραμένετε μακριά από αεροδρόμια και ελικοδρόμια

Ετικέτες
[blogger]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.