Arctic Shark: Το «μετεωρολογικό» drone


Το Arctic Shark δεν είναι παιχνίδι και δεν χρειάζεται πιλότο αφού είναι ένα drone. Τη δημιουργία του ενέκρινε το Τμήμα Ενέργειας του Εθνικού Εργαστηρίου Βορειοδυτικού Ειρηνικού των ΗΠΑ με στόχο να πετάξει πάνω από το βορειότερο τμήμα της Αλάσκας προκειμένου να συλλέξει πληροφορίες για την ατμόσφαιρα της Αρκτικής.

Καθώς θα πετά με ταχύτητα 110 χιλιομέτρων, θα μετρά το μέγεθος των σωματιδίων του αέρα, την υπέρυθρη ακτινοβολία, την υγρασία, τη διεύθυνση του ανέμου και πολλά ακόμη δεδομένα, τα οποία αναμένεται να βοηθήσουν τους επιστήμονες να κατανοήσουν τις βασικές διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα στην ευρύτερη περιοχή, όπως το πώς δημιουργούνται τα σύννεφα, κάτι που θα τους οδηγήσει στην καλύτερη κατανόηση των κλιματικών μοντέλων.

«Ακόμη δεν έχουν αντιληφθεί πλήρως πώς λειτουργούν όλες αυτές οι διαδικασίες» τόνισε ο επικεφαλής του σχεδίου, καθηγητής της Ατμόσφαιρας του Εθνικού Εργαστηρίου των ΗΠΑ.

Οι ρίζες του Arctic Shark πάντως δεν είναι επιστημονικές αλλά... πολεμικές, αφού το συγκεκριμένο drone αποτελεί πολιτική «παραλλαγή» του πολεμικού Tiger Shark, το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί σε πολέμους, τόσο στη Μέση Ανατολή όσο και στο Αφγανιστάν.

Το συγκεκριμένο «μετεωρολογικό» drone έχει κατασκευαστεί από την εταιρεία Navmar Applied Sciences Corporation, η οποία πριν από 15 χρόνια άρχισε να παράγει drones ύστερα από σχετικές παραγγελίες του αμερικανικού υπουργείου Αμυνας.

Τον περασμένο χρόνο λοιπόν η Navmar έκλεισε συμβόλαιο με το Εθνικό Εργαστήριο των ΗΠΑ με στόχο την κατασκευή ενός drone το οποίο θα μπορούσε να μεταφέρει 35 κιλά επιστημονικών οργάνων.

Η εταιρεία ουσιαστικά χρησιμοποίησε ως βάση το πολεμικό Tiger Shark για να δημιουργήσει το «ειρηνικό» αδελφάκι του, το Arctic Shark, κόστους 800.000 δολαρίων. Με άνοιγμα φτερών 22 πόδια και μεικτό βάρος απογείωσης 625 κιλά, το Arctic Shark,μπορεί να πετάξει μέχρι 15.000 πόδια.

Πέραν των μεγαλύτερων δεξαμενών καυσίμου, οι οποίες του δίνουν αυτονομία οκτώ ωρών, έγιναν αλλαγές σε πολλά σημεία της κατασκευής, όπως για παράδειγμα η τοποθέτηση ειδικού γράσου στα κινούμενα μέρη, προκειμένου να μην παγώσουν και μπλοκάρουν στις πολικές θερμοκρασίες που επικρατούν συνήθως στην ευρύτερη αυτή περιοχή, ενώ τοποθετήθηκε μια μικρή θερμική αντίσταση προκειμένου να μην πιάνουν πάγο τα φτερά, με την πρώτη δοκιμαστική πτήση να έχει προγραμματιστεί για το τέλος Μαΐου.
Ετικέτες
[blogger]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.