Κίνα: αποκάλυψη drone πολύ χαμηλού υψόμετρου για αποστολές ναυτικής κρούσης!


Πρόσφατα είδε το φως της δημοσιότητας μια φωτογραφία από ένα νέο κινέζικο μη επανδρωμένο αερόχημα που φαίνεται να έχει ως πρώτο ρόλο την κρούση ναυτικών μονάδων.

Το αερόχημα φαίνεται να ακολουθεί ένα πολύ χαμηλό προφίλ πτήσης, πολύ κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας, για να επαυξήσει τον μη εντοπισμό τους από εχθρικά συστήματα ραντάρ. Αν και ο αέρας σε χαμηλά υψόμετρα είναι πυκνός και η οπισθέλκουσα υψηλότερη σε σχέση με την πτήση σε μεγαλύτερα ύψη, ο σχεδιασμός των φτερών μάλλον ξεπερνά αυτό το μειονέκτημα, παρέχοντας άφθονες ποσότητες ανύψωσης, κάτι που φέρνει στην επιφάνεια την Αεροδυναμική αρχή της επίδρασης του εδάφους, σύμφωνα με την οποία σημειώνεται μείωση της τριβής στην πτέρυγα ενός αεροσκάφους, όταν αυτό πλησιάζει το έδαφος. Κάτι που κάνει αμυντικούς αναλυτές να πιστεύουν ότι οι Κινέζοι κάνουν χρήση της τεχνογνωσίας που έχουν αναπτύξει οι Ρώσοι στην κατασκευή των λεγόμενων Εκρανόπλανων.

Σε ότι αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις επιχειρησιακές επιδόσεις του νέου drone μόνο εκτιμήσεις μπορούν να γίνουν αυτή την στιγμή. Γίνεται αναφορά ότι το κινέζικο drone θα έχει μέγιστο βάρος απογείωσης γύρω στα 3.000 κιλά και θα φέρει εκρηκτική κεφαλή βάρους 1000 κιλών, περίπου. Θα μπορεί να περιπολεί για περίπου 1.5 ώρα σε ύψος κάτω του ενός μέτρου από την επιφάνεια της θάλασσας /ξηράς. Θεωρείται αρκετά πιθανό, να ενσωματώνει συστήματα αναζήτησης και πλοήγησης που έχουν αναπτυχθεί για άλλα κινέζικα βλήματα εναντίων πλοίων όπως τα C-602 / YJ-62, C-704, C-802 / YJ-8.

Αν φυσικά αναλογιστούμε ότι το πιο διαδεδομένο βλήμα ναυτικής κρούσης του Δυτικού Οπλοστασίου, το AGM-84 Harpoon φέρει εκρηκτική κεφαλή βάρους 220 κιλών, η πιθανότητα το κινέζικο drone με αποστολή ναυτικής κρούσης να φέρει κεφαλή βάρους 1000 κιλών, τότε τα πράγματα γίνονται πολύ οριακά ακόμα και για ναυτικές μονάδες μεγάλου εκτοπίσματος, που θεωρητικά μπορούν να αντέξουν την πρόσκρουση βλημάτων της κατηγορίας του AGM-84 Harpoon, χωρίς να βυθιστούν. 

Φυσικά τίποτα δεν αποκλείει το γεγονός, το νέο κινέζικο σύστημα να φέρει επίστρωση με υλικά RAM (υλικό απορρόφησης της ακτινοβολίας ραντάρ) για να μειώσει ακόμα περισσότερο, την πιθανότητα έγκαιρου εντοπισμού του από εξελιγμένα συστήματα ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA). Για το θερμικό του ίχνος, αν επιλεγεί χαμηλή υποηχητική ταχύτητα σίγουρα θα είναι μειωμένο στους αισθητήρες ανίχνευσης υπέρυθρης ακτινοβολίας (IRST) των πλοίων αλλά και πάλι από την στιγμή που θα εντοπιστεί, το εξαιρετικά χαμηλό προφίλ πτήσης του, πιθανότατα θα το κάνει ανασχέσιμο μόνο από συστήματα τερματικής αεράμυνας CIWS, όπως τα Mk15 Phalanx και RΑΜ/SeaRAM.

Ετικέτες
[blogger]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.