Marlin Mk. 2: Το μη επανδρωμένο υποβρύχιο που εκτοξεύει drones...



Αποδεικνύοντας την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα των μη επανδρωμένων συστημάτων σε πολύπλοκες αποστολές η Lockheed Martin εκτόξευσε με επιτυχία το μικρού μεγέθους μη επανδρωμένο αερόχημα Vector Hawk από αυτόνομης λειτουργίας μη επανδρωμένο υποβρύχιο όχημα Marlin Mk. 2 κατά τη διάρκεια τριήμερης άσκησης επίδειξης τεχνολογίας, που διοργάνωσε το Ναυτικό των ΗΠΑ και οποία έφερε την ονομασία Annual Navy Technology Exercise (ANTX).

Μάλιστα σε άμεση συνεργασία με τα Vector Hawk και Marlin Mk. 2, το Submaran, ένα μη επανδρωμένο όχημα επιφανείας (USV: Unmanned Surface Vessel), που έχει αναπτυχθεί από την Ocean Aero, παρείχε επιτήρηση και αναγνώριση επιφανείας. Το Submaran κινείται με πάνελ που αποθηκεύουν την ηλιακή ενέργεια και επαναφορτίζουν συσσωρευτές ιόντων λιθίου και με ιστίο που αναπτύσσεται όταν πνέουν οι κατάλληλοι άνεμοι.

Πιο συγκεκριμένα, το Submaran λειτούργησε ως αναμεταδότης για τη μετάδοση στο Marlin Mk. 2, μέσω συστήματος υποβρυχίων ακουστικών επικοινωνιών, εντολές από χερσαίο σταθμό ελέγχου. Σε εφαρμογή αυτών των εντολών το Marlin Mk. 2 εκτόξευσε, με τη βοήθεια κανίστρου ειδικής σχεδίασης, το Vector Hawk από την επιφάνεια της θάλασσας στον κόλπο Narragansett.

Αμέσως μετά την εκτόξευσή του, το αερόχημα άρχισε να εκτελεί τη σχεδιασμένη πορεία αποστολής. Επισημαίνεται, ότι καθ’ όλη τη διάρκεια τα τρία μη επανδρωμένα οχήματα (Submaran, Marlin Mk. 2, Vector Hawk) μετέδιδαν στον χερσαίο σταθμό ελέγχου δεδομένα για την επιχειρησιακή τους κατάσταση, ώστε να παρέχουν στους χειριστές του επίγειου σταθμού τακτική επίγνωση αλλά και τη δυνατότητα διοίκησης και ελέγχου.

Υπενθυμίζεται, ότι το ανοικτής αρχιτεκτονικής (ώστε να επιτρέπει την ταχεία ολοκλήρωση τεχνολογιών και φορτίων αποστολής) μη επανδρωμένο αερόχημα Vector Hawk έχει σχεδιαστεί για εκτόξευση από κάνιστρο ή με το χέρι, σε όλες τις καιρικές συνθήκες, σε ναυτικά περιβάλλοντα και για να παρέχει στους χρήστες οργανική δυνατότητα, απόλυτα προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις τους, συλλογής πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης (ISR: Intelligence, Surveillance, Reconnaissance) όποτε τη χρειάζονται.

Επίσης, το Vector Hawk έχουν δυνατότητες πλήρους αυτόνομης πτήσης και προσγείωσης επιτρέπει στον χρήστη να επικεντρωθεί στην εκτέλεση της αποστολής. Με βάρος περίπου 1,81 κιλά το Vector Hawk έχει αυτονομία πτήσης περίπου 70 λεπτά εντός γραμμής θέασης σε αποστάσεις έως και 15 χιλιόμετρα. Μάλιστα ο χρήστης μπορεί να ανακτήσει και εκ νέου εκτοξεύσει (αφού έχει αλλάξει τον συσσωρευτή) το αερόχημα εντός ελάχιστων λεπτών.

Σε ό,τι αφορά το Marlin Mk. 2 υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για πλήρως αυτόνομης λειτουργίας μη επανδρωμένο υποβρύχιο όχημα, το οποίο έχει μήκος 3,048 μέτρα, δυνατότητα μεταφοράς ωφέλιμου φορτίου 113,3 κιλών, ολικό βάρος 907,18 κιλών, δυνατότητα κατάδυσης σε βάθη έως και 304,8 μέτρα, αυτονομία 18 έως 24 ώρες και το οποίο χρησιμοποιεί για την κίνηση και λειτουργία του συσσωρευτή.

Όπως και το Vector Hawk, το Marlin Mk. 2, είναι ανοικτής αρχιτεκτονικής ώστε να επιτρέπει την ταχεία ολοκλήρωση νέων τεχνολογιών και φορτίων αποστολής. Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της ANTX, το Marlin Mk. 2 με τη χρήση τρισδιάστατου (3D) σόναρ απεικόνισης «χαρτογράφησε» βυθισμένη φορτηγίδα.

Με βάση τα δεδομένα του σόναρ ομάδα στην ξηρά δημιούργησε τρισδιάστατο μοντέλο της φορτηγίδας αποδεικνύοντας τη δυνατότητα ταχείας δημιουργίας, μεγάλης ακριβείας τρισδιάστατων μοντέλων που επιτρέπουν τη δημιουργία ακριβούς εικόνας των υποθαλάσσιων δομών.


Ετικέτες ,
[blogger]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.