Drone & IoT


ΓΙΑΤΙ ΤΑ DRONES ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ;

ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΝΑ DRONE; ΣΟΒΑΡΑ ΤΩΡΑ...ΗΔΗ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΑ, ΑΡΑ ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΚΑΙ ΣΕ ΕΝΑ DRONE;

Για εσάς που παρακολουθείτε την τεχνολογία, γνωρίζετε ήδη ότι τα μη επανδρωμένα συστήματα αεροσκαφών (ή αλλιώς Drones) βρήκαν το δρόμο τους στο Ίντερνετ των Πραγμάτων (Internet of the Things) και τις εφαρμογές του.

Αυτές συνθέτονται από:

Έναν στατικό αισθητήρα. Για παράδειγμα η χρήση αισθητήρων σε έναν αυτοκινητόδρομο ή γέφυρα, προκειμένου να μαζεύει στοιχεία για τον καιρό ή τη σεισμική δραστηριότητα.

Μία σύνδεση (μέσω Ίντερνετ) ανάμεσα στον αισθητήρα και μια τις εγκαταστάσεις για την διαδικασία συλλογής δεδομένων (υποδομή).

Την ώς άνω υποδομή για την συλλογή δεδομένων, η οποία τις περισσότερες φορές βασίζεται στο "Σύννεφο" του διαδικτύου (Cloud).

Επομένως γιατί ισχυροζόμαστε ότι τα Drones είναι το μέλλον του Ίντερνετ των Πραγμάτων;

Η τεχνολογία των Drones συνεχώς εξελίσεται και μάλιστα ραγδαίως. Τα Drones έχουν ήδη αρχίσει να αντικαθιστούν τους...συνδεδεμένους αλλά στατικούς αισθητήρες, με μία συσκευή η οποία:

1.ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΤΑΞΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ
2.ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΜΙΚΡΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ.
3.ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ.
4.ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΤΡΗΣΕΙ-ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΕΙ ΣΧΕΔΟΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ, ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ.

Για να αποδείξουμε όλα τα παραπάνω, θα μπορούσαμε να αναφέρουμε την ραγδαία εξάπλωση πολλών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον χώρο των Drones. Αλλά πρώτα ας δούμε-έτσι ώστε να γνωρίζουμε για τι πράγμα μιλάμε- τι εννοούμε όταν χρησιμοποιούμε τον όρο Drone.

ΕΝΑ ΝΕΟ ΕΙΔΟΣ DRONE

Όλα τα Drone δεν είναι ίδια. Κάποια σαν το Global Hawk είναι πολύπλοκα συστήματα τα οποία συνδέονται με δορυφόρους και είναι διαθέσιμα κυρίως στα στρατιωτικά σκέλη των χωρών. Κάποια άλλα σαν το Parrot A.R. Drone, είναι συστήματα μαζικής παραγωγής, κυρίως για χομπίστες, τα οποία μπορούμε να χειριστούμε μέσα από το κινητό μας.

Υπάρχει όμως και μια άλλη, ενδιάμεση κατηγορία η οποία συνδυάζει τόσο τα χαρακτηριστικά της μιας περίπτωσης όσο και της άλλης και ειδικότερα σχεδιάζονται κυρίως για εμπορικούς σκοπούς. Αυτά τα drones ζυγίζουν λιγότερο από 25 κιλά, και κατηγοριοποιούνται από διεθνείς οργανισμούς σαν μικρά μη επανδρωμένα αεροσκάφη ή sUAS (Small Unmanned Aircraft Systems).

Δεν έχουμε συνηθίσει να τα χρησιμοποιούμε στο πλήρως εύρος των εφαρμογών τους, αλλά σε χώρες που είναι αναπτυγμένες σε αυτόν τομέα, θα τα δούμε να πετάνε εξυπηρετώντας ανάγκες στον τομέα της ενέργειας, της εξόρυξης, της χαρτογράφησης, της επιθεώρησης βιομηχανικών εγκαταστάσεων. Σε ορισμένα δε κράτη, κυβερνητικά κλιμάκια, όπως για παράδειγμα αυτά που ασχολούνται με την κατασκευή υποδομών και την κυκλοφορία, τα χρησιμοποιούν ευρέως.

Τα εμπορικά Drones είναι πραγματικά "μη επανδρωμένα συστήματα". Δεν είναι απλα τηλεκατευθυνόμενα αεροσκάφη. Απαιτούνται ιδιαίτερα χαρακτηριστικά προκειμένου να λειτουργήσει, να πετάξει, όπως η αεροναυπηγική, απαιτούνται επίγειοι σταθμοί ελέγχου, συστήματα επικοινωνιών, υποδομές συλλογής δεδομένων, πλήθος εφαρμογών (software) και φυσικά σύνδεση με GPS για την συσχέτιση με τη γεωγραφία της κάθε περιοχής. Υπάρχουν και άλλα, που είναι περισσότερο πολυπρόσωπα και πολύπλοκα οχήματα, των οποίων η αποστολή είναι να πετάνε με αισθητήρες και να συλλέγουν δεδομένα, αλλά νομίζω πείρατε μια αρχική ιδέα.

Τα εμπορικά drones είναι επίσης διασυνδεμένες συσκευές. Άρα είναι "Φορητές Συσκευές". Τα περισσότερα από αυτά, είναι προσβάσιμα και διαχειρίσιμα μέσα από το Ίντερνετ, ενώ τα δεδομένα που συλλέγονται αποθηκεύονται σε διάφορες πλατφόρμες, τύπου Cloud. Κάποια άλλα φέρουν επεξεργαστές, ενώ κάποια τρίτα, την συνεχώς αυξανόμενη μόδα των συσκευών Fog Computing.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΟΛΟΥ

Επομένως, αν τα εμπορικά drones είναι διασυνδεμένες φορητές συσκεύες, τότε δεν θα έπρεπε να μπορείς να "μιλάς σε ένα Drone"; Και δεν θα έπρεπε, από το smartphone σου στην πόλη σου, να μπορείς να ελέγξεις κάποιο drone σε κάποια άλλη πόλη ή ακόμα και χώρα;

Η απάντηση είναι "Ναι, μπορείς". Και μπορείς επειδή εταιρείες σαν την DroneDeploy και την UgCS έχουν αναπτύξει πλατφόρμες διαχείρισης και ελέγχου πολλαπλών συστημάτων drones από οπουδήποτε, από οποιαδήποτε συσκευή. Κυρίως το επιτυγχάνουν "παντρεύοντας" την τεχνολογία τηλεμετρίας 4G, με το σύστημα αεροναυπηγικής των Drones. Αυτό επιτρέπει την απευθείας μετάδοση, σε πραγματικό χρόνο, δεδομένων, την επεξεργασία αυτών και τον διαμοιρασμό τους.

Με αυτόν τον συνδυασμό hardware και software, μπορείς να σχεδιάσεις αποστολές όπως απογείωσης, μετάβασης σε σημείο Α, μετάβασης σε σημείο Β, στη συνέχεια μετάβασης στο σημείο Γ, χρησιμοποιώντας τον σελιδομετρητή σου (browser), να μεταφορτώνεις τις αποστολές σε ένα drone, να πατάς ένα κουμπί Start και...φύγαμε! Το ίδιο μπορείς να κάνεις και με πολλαπλά συστήματα Drones, άρα μιλάμε στην ουσία για έναν στόλο από Drones.

ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΠΡΟΕΓΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΩΝ ΥΛΙΚΟΥ

Ένα από το σημαντικότερα πράγματα για έναν χρήστη αυτής της τεχνολογίας, είναι να μπορεί να προσαρμόζει πάνω στα drones, διαφορετικού τύπου αισθητήρες, όπως θερμικής απεικόνισης, Υπέρυθρων ή φασματικών καμερών, καθώς και μικρόφωνα και άλλες παρόμοιες συσκεύες. Η εταιρεία PrecisionHawk σκέφτηκε αρκετά νωρίς, να προσφέρει μια γκάμα από αισθητήρες οι οποίοι προσαρμόζονται επί τόπου. Το εντυπωσιακό στα αεροσκάφη τους είναι, ότι το κυρίως σώμα των drones που χρησιμοποιούν είναι πλακέτες κυκλωμάτων και επεξεργαστές. Έχουν φυσικά τοποθετηθεί τα απαραίτητα καλύμματα εξωτερικά για λόγους ασφαλείας, αλλά είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα για το τι συμβαίνει στην βιομηχανία των drones!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

Άρα, όχι μόνο μπορείς να αναπτύξεις τα drones σε οποιοδήποτε σημείο, αλλά μπορείς να τα επαναπρογραμματίσεις και κατά τη διάρκεια της αποστολής. Για παράδειγμα, αν ήθελες έναν τρισδιάστατο χάρτη για ένα κατασκευαστικό σχέδιο και είχες προγραμματίσει μια αποστολή με βάση την αρχική σου σκέψη, αλλά στο μεταξύ παρατήρησες κάτι περίεργο (παρακολουθώντας πλέον ζωντανά το σημείο της κατασκευής) και ήθελες να πραγματοποιήσεις αλλαγές επί τόπου, πλέον μπορείς να το κάνεις. Με εφαρμογές τύπου SenseFly's Drone Software, μπορείς επίσης να εστιάσεις στην περιοχή του χάρτη που επιθυμείς και να:

1.ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ DRONE
2.ΝΑ ΤΟ ΕΠΑΝΑΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΑΛΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΕ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ
3.ΝΑ ΤΟ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΗ
4.ΝΑ ΤΟ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΙΣ
ΜΕΤΡΑΣ ΤΑ ΠΑΝΤΑ!

Κάθε μέρα, διαβάζουμε για το πως οι αισθητήρες που συλλέγουν στοιχεία, γίνονται ολοένα και μικρότεροι, ολοένα ελαφρύτεροι. Τέτοια είναι και η περίπτωση με την LiDAR, η οποία επιτρέπει την σύλληψη και καταμέτρηση και της παραμικρής λεπτομέρειας. Επειδή αυτές οι μονάδες μέχρι τώρα ήταν βαρείς, είχες τρεις επιλογές, αν ήθελες με αυτούς τους αισθητήρες να μετρήσεις κάτι:

ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΠΑΚΤΩΜΕΝΟΙ (ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ)
ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΠΑΝΩ ΣΕ ΒΑΡΕΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΧΗΜΑΤΑ (ΦΟΡΤΗΓΑ Η SUVS)
ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΑ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ

Οι σταθερές μονάδες, είναι οι πιο ακριβείς, αλλά υστερούν σε έναν πολύ σημαντικό παράγοντα που είναι αυτός της δυνατότητας θέασης, από αέρος. Μπορείς να πάρεις πολύ καλά αποτελέσματα από αεροσκάφος, όχι όμως τόσο καλά όπως από ένα drone, γιατί στην περίπτωση αυτή το αεροσκάφος δεν μπορεί να πετάξει κάτω από κάποιο επιτρεπτό ύψος.

Με τα Drones μπορείς να πετάξεις όσο κοντά θέλεις και το σημαντικότερο; Όποτε θέλεις. Οι κατασκευαστές της εταιρείας LiDAR, όπως η Riegl και η Velodyne έχουν αυτές τις δυνατότητες, και τώρα βλέπουμε προσφορές στην "αγορά" με νέα προϊόντα, με τηλεχειρισμό αεροσκαφών, με δυνατότητες σάρωσης με λέιζερ, όπως για παράδειγμα αυτά από τις εταιρείες Phoenix Aerial Systems και Sabre Systems. Αυτές οι αερομεταφερόμενες πλατφόρμες παρέχουν πλήρεις μηχανικούς και ηλεκτρικούς διάδραστικούς αισθητήρες, ενσωματωμένους πάνω σε μη επανδρωμένα αεροσκάφη.

Τα μοντέλα εταιρειών όπως η LiDAR είναι μεν ογκώδεις, αλλά όσο η διαθέσιμη υπολογιστική μνήμη γίνεται ολοένα και πιο φτηνή, οι πάροχοι αυτών των υπηρεσιών αποθηκεύουν το υλικό τους στο Cloud και κατόπιν το επικαιροποιούν, προκειμένου να το διοχετεύουν σταδιακά, αποκαλύπτοντας κάθε φορά και από λίγο, τις διαφορετικότητές τους μέσα στο χρόνο. Φυσικά, είναι οι αναλυτές που παρακολουθούν και αναλύουν τα δεδομένα και σε περίπτωση που υπάρχει θέμα αξιοπιστίας των δομικών τους στοιχείων επεμβαίνουν, ενώ έχουν την δυνατότητα να προβλέψουν τυχόν βλάβες. Σύντομα, πολλαπλά συστήματα αισθητήρων, όπως αυτά που βρίσκονται σε γέφυρες και αυτοκινητοδρόμος, θα είναι προεγκατεστημένα.

ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΤΑ;

Είμαστε ακόμα στην αρχή και ήδη αναζητούνται τρόποι, για το πως τα drones θα χρησιμοποιηθούν για να αντικαταστήσουν πολλαπλούς αισθητήρες, και ελπίζουμε να σας πείσαμε με το παρόν άρθρο, ότι πλέον τα drones θα παίξουν τεράστιο ρόλο στο Ίντερνετ των Πραγμάτων. Σίγουρα πάντως, αυτή η τεχνολογία θα σπρώξει την γενικότερα τα όρια με τα οποία έως τώρα αναλύαμε και μετρούσαμε τα "στατικά αντικείμενα" καθώς και τα "αντικείμενα σε κίνηση" και πως αυτά τα δύο μπορούν να διαδράσουν.

Το κείμενο στην αρχική του μορφή (Αγγλικά) μπορείτε σε μορφή παρούσιασης να το βρείτε εδώ.

Πηγή Άρθρου: DroneAnalyst
Ετικέτες
[blogger]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.